In dit onderzoek bepalen we de toepasbaarheid en meerwaarde van revenue management voor synchromodale operators. Het Cargo Revenue Management Model biedt synchromodale operators door middel van een gedifferentieerd erviceaanbod de mogelijkheid om de verwachte winst te maximaliseren door het optimaal toewijzen van capaciteit aan synchromodale producten (Standaard en Expres) uit langlopende contracten (doorgaans 1 jaar of langer) en de spotmarkt. Het Cargo Revenue Management Model dat in dit onderzoek wordt voorgesteld maximaliseert de omzet door de capaciteitsverdeling aan contractueleen de spotvraag te optimaliseren, gegeven een gelimiteerde capaciteit, het transportvenster van de synchromodale producten, stochastische vraag en bij deterministische of stochastische spotmarkt prijzen.
Auteur | Betrokken partijen | Jaar |
---|---|---|
Stan Fransen, Thierry Verduijn, Willemien Akerboom-van der Windt, René Hendrickx | TU Eindhoven, Master Student Operations Management and Logistics, HZ University of Applied Sciences, Hogeschool van Amsterdam, Hutchison Ports ECT Rotterdam, European Gateway Services, Fontys Techniek en Logistiek Venlo | 2020 |