Verbinden, enthousiasmeren, inspireren en stimuleren. Met dit gedachtegoed gaat de Logistiek Makelaar langs bedrijven om samen te werken aan slimme logistiek. Dit doet de Logistiek Makelaar door maatwerk advies te bieden, met als doel om enerzijds de individuele bedrijven vooruit te helpen en anderzijds te werken aan landelijke CO2 reductie.
Werkwijze Logistiek Makelaar
De Logistiek Makelaar bezoekt bedrijven met als doel advies te geven over kansen en mogelijkheden van veranderingen in hun logistieke proces. Deze veranderingen kunnen tot verschillende voordelen leiden voor het bedrijf, zoals kostenbesparingen en een toename van leveringszekerheid of medewerkerstevredenheid. Na een adviesgesprek kan de Logistiek Makelaar bedrijven ondersteunen met het uitvoeren van deze veranderingen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van kennis over een breed pallet van oplossingen en contacten bij kennisinstellingen en andere bedrijven. Daarnaast kan de Logistiek makelaar de uitgevoerde projecten via diverse communicatiekanalen in de regio onder aandacht brengen. Naast de voordelen voor de individuele bedrijven, zorgt de Logistiek Makelaar er ook voor dat deze projecten bijdragen aan een reductie in CO2 uitstoot.
Ontstaan Logistiek Makelaar
De Logistiek Makelaar is ontstaan in het landelijk project genaamd ‘Beter Benutten’. De doelstelling van dit project was het verbeteren van de bereikbaarheid in de drukste regio’s van ons land. Een van de initiatieven was de inzet van de Logistiek Makelaar, welke actief met bedrijven aan de slag ging om slimme verbeterslagen te maken om zodoende het aantal vervoerskilometers te verminderen. Beter Benutten is afgerond in 2018, maar het gedachtegoed en de activiteiten van de Logistiek Makelaar zal, in samenwerking met het KennisDC Logistiek, in 2019 en verder worden doorgezet.
Projecten van de Logistiek Makelaar
Hieronder kunt u enkele referenties lezen van de Logistiek Makelaar met in het bijzonder de publicatie over Truckspotting.