Herkent u dit: lange verwerkingstijd van orders en facturen? En meer en meer late betalingen? Met u laten veel mkb-bedrijven geld liggen doordat de zogenaamde order-to-cash processen niet efficiënt zijn ingericht. In de praktijk zijn er weinig handvatten beschikbaar om u als ondernemer te helpen dit te veranderen. Om dit probleem op te lossen start de hogeschool Windesheim met het KennisDC Logistiek Gelderland van de HAN een gesubsidieerd project om praktische oplossingen te ontwikkelen, waarmee u uw order-to-cash processen kunt optimaliseren. Uw kosten gaan omlaag en u vergroot uw werkkapitaal!
Dit is voor u dé gelegenheid om deze processen tegen het licht te houden.
Met behulp van een scan inventariseren we hoe het order-to-cash proces binnen uw bedrijf presteert. We formuleren verbeterpunten en een plan van aanpak. Studenten kunnen u bij de uitvoering helpen.
Op basis van de inventarisatie binnen uw bedrijf wordt de scan verder uitgewerkt. U moet bereid zijn om een aantal gesprekken te met ons voeren en een data op het gebied van de doorlooptijd van facturen in het order-to-cash proces ter beschikking te stellen. Uiteraard worden alle data geanonimiseerd.
U krijgt:
Met uw deelname levert u tevens een bijdrage aan het verbeteren van het logistieke onderwijs. De bevindingen uit dit project worden direct vertaald naar onderwijsmodules (o.a. supply chain finance). Zo helpt u ons met het nog beter opleiden van logistici!
Heeft u een mkb-bedrijf? En wilt u uw order-to-cash proces optimaliseren?
Neem dan contact op met: Jan Jansen, onderzoeker KennisDC Logistiek Gelderland/Lectoraat Logistiek & Allianties: jan.jansen@han.nl of 06-22680958
U kunt ook met eventuele vragen of voor aanvullende informatie bij hem terecht.